söndag 29 januari 2012

Underbara söndag! (bilder, bilder, bilder)

Den här söndagen bjöd på himla mycket fint och kameran var framme mest hela dagen.

Så här vacker var himlen utanför köksfönstret när vi åt frukost.

William "läste" sin stora bok om bondgården med djurläten.

Jag började klippa till och nåla tyget som ska bli en gardin till köket.

Ja, det gick faktiskt enklare att mäta med tumstock än måttband, den ska ju vara så lång!

Vi gick ner till sjön med William i pulkan. Han skrattade högt när det gick fort! På isen var massor av barnfamiljer. De åkte skridskor, grillade, pimplade och åkte längdskidor.

William fick sitta i snön på isen.

Han såg skeptisk ut, men började efter ett tag att sprattla med benen.

William var ett flygplan och mös med pappa.

Jag och Gustav gick hem med William, så kom Williams morbror/gudfar Micke och var barnvakt medan jag och Gustav tog premiärturen på längdskidorna vi fick i julklapp. En timme åkte vi och det var fantastiskt vackert på isen!

Jag lagade en god paj till middag.

På kvällen visade William oss sina nya konster med lära-gå vagnen.

Han var jätteduktig!

Fortare pappa!


Nu sussar den lille busen sött medan jag och Gustav är halvdöda efter turen på längdskidorna. Det blir helt klart en tidigt kväll i kväll, men dagen har varit alldeles underbar!
Varje söndag borde vara så här! :)

6 kommentarer:

  1. Verkligen jättefina bilder, den nionde i raden är helt fantastisk! Ser att du haft en riktig toppendag.
    Om det kommer ordentligt med snö här ska jag låna min svärmors längskidor och testa om jag fortfarande har några skills kvar och om jag uppskattar det, i så fall blir det nog att investera i ett par till nästa vinter. Finns många bra skidspår här omkring. Tydligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev den fin!? Det var en sådan där lyckträff, den är fotad med iphonen och jag såg inget i motljuset, men bra blev den! :)

      Det var faktiskt himla kul med längdskidor, och tar på bra gör det ju också! Jag har inte åkt sedan högstadiet! ;)

      Radera
  2. Kul med en riktig bildbomb!
    Och vad roligt med skidåkning, det saknar jag ibland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var länge sen, men kul och effektivt!! :)

      Radera
  3. Jag måste lära mig att göra paj - så himla gott! Har faktiskt aldrig testat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lär du helt klart testa, busenkelt! :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!