lördag 14 januari 2012

Utmanad än en gång!

Himla fina Lisa har utmanat mig. Så kul!

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Åh, för 10 år sedan var jag ju bara 13,5 år. Jag gick i högstadiet och hade ett gäng med tjejkompisar som jag umgicks med mest varenda dag. Bodde hos mamma tillsammans med henne och min bror. Annars bestod tillvaron mest av sådant det gör i den åldern, som kärlekstrubbel och annat tok! :)

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan var jag gravid och pluggade som en tok inför salstentan i matematik. Jag hade ont av besvärlig foglossning och var i väg och simmade flera gånger i veckan. Vi var i full gång med att renovera tvättstugan och vårt sovrum för att få det fint och fungerande innan lille W kom till världen. Det var en lycklig tid med massor av förväntningar inför det lilla livet i magen!

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Mintchoklad
Apelsinchoklad (Ja, ok, jag gillar den mesta chokladen..)
Grillchips (som jag iofs inte är sugen på så ofta efter graviditeten)
Salta mandlar
Fruktsallad

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Det vackraste – Cecilia Vennersten (eftersom jag sjungit den på två bröllop!)
Jag kungen är över alla här - Djungelboken
Snart är det jag som är kung - Lejonkungen
Var nöjd med allt som livet ger – Djungelboken
Massor av Astrid Lindgren-låtar (och flera andra barnsånger, det är det som sjungs just nu!)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:

Betala lån (huslån och studielån för mig och G)
Sätta undan pengar till William och till oss
Göra roliga saker med familjen
Renovera huset (särskilt ena toaletten) (eller varför inte sälja och flytta till ett fristående hus?)
Lägga pengar på något bra, på något som hjälper många

6) FEM DÅLIGA VANOR
Jag stressar upp mig alldeles för lätt
När jag ska försöka sova ligger jag alltid och funderar på saker (i timmar ibland)
Tycker aldrig att jag är riktigt bra, utan upplever alltid att jag måste göra bättre ifrån mig (eller, det kanske inte var en vana..)
Säger oftast Ja till saker även om jag egentligen inte vill, har tid eller orkar
Kan vara en riktig latmask emellanåt

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Få William att skratta
Soffmys med Gustav
Umgås med nära och kära
Träna (promenader, aerobic, simning osv.)
Påta i trädgården och pyssla i hemmet

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Spetstajts (jag har provat ett par och mina ben såg ut att ha gått upp två storlekar!)
Varma gosiga och fina koftor, eller polotröjor (det är liksom ingen idé, jag blir bara svettig och får ta av mig dem)
Haremsbyxor (tycker inte att det är så snyggt till att börja med och det går inte alls ihop med min figur!)
Jeans med så kallad ”Boyfriend fit” (ok, jag har ett par, och insåg här om dagen att det på mig bara ser ut som att jag har alldeles för stora byxor på mig. Jag fick liksom inte till den där coola stilen..)
Skyhöga klackar (jag skulle få alldeles för ont i fötterna och de skulle bara bli ståendes)

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Iphonen
Kameran
Laptopen
Symaskinen
Pysselgrejor

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Frida
Fröken
Jess
Sara
Fifi
(Det var inte lätt, det är ju så många som redan gjort den här utmaningen..)

10 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen! Jag tar mig an denna när jag är tillbaka från huvudstaden. :)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa och bra att du gillade utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker faktiskt det är himla kul med utmaningar! :)

      Radera
  3. Åh spännande - det visste jag inte - att du sjunger! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var egentligen mer förr. Nu sjunger jag bara för William. Men när jag var yngre, då sjöng jag mycket och var med i julshower osv. :)

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jag ska göra denna så fort jag hittar en dator ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!