måndag 28 februari 2011

50 dagar kvar

Är lika trött idag också, varje morgon vaknar jag vid 6-6.30 tiden och ligger vaken länge och väl innan jag lyckas somna om. Sedan gick Gustav upp vid 7 så då vaknade jag till igen så när min klocka ringde kl. 8 var det inte lätt att ta sig upp. Jag var som en zoombie. Är väl bra träning antar jag! ;)

Idag är det februaris sista dag, jag välkomnar mars med öppna armar! Det betyder ju att det bara är en månad kvar till april och någon gång i april tittar nog vår lilla bebis ut! Idag är det också exakt 50 dagar kvar till BF och det firas med några magbilder! Tycker själv att det ser ut som att magen börjat sjunka lite, tycker också det syns att den blivit större men för mig känns den nästan mindre. Kanske känns så om den nu sjunkit lite. =)




















Igår kväll låg jag i sängen och läste kurslitteratur innan jag skulle sova, bebis han grejade och donade och blev galnare och galnare! :P Han tröck och sparkade både inåt, utåt, mot kissblåsan och mot revbenen. När jag la ifrån mig böckerna och började känna på magen kunde jag känna hur han låg, på vänster sida tröck han sig upp (rumpan tror jag)och sen på höger sida kunde jag känna, alltså formen var som ett ben med böjt knä och foten uppe vid revbenen. Jättehäftigt! Den kändes precis som att han tröck upp hela benet mot magväggen. Jag ropade på Gustav som kom och kände lite, efter ett tag när Gustav varit där och buffat på bebis gömde han sig längre in i magen. :P Mys!

Jag längtar så jag inte vet var jag ska ta vägen längre!

Dags att se föreläsningen och sedan åka till skolan.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!