torsdag 24 februari 2011

Bebis bus

I morse fick jag inte sova, bebis hade bestämt sig för att vi skulle vara vakna och jag trodde nästan att han höll på att flytta ut ur magen. :P Jäsiken vad han tryckte och grejade, magen såg helt tokig ut, ena halvan stod verkligen rätt ut. Han har ju gjort så förr men aldrig så här hårt, det var nästan så jag trodde att han började volta där inne. Dessutom fick jag några härliga revbenssparkar på höger sida, så när jag klev ur sängen var jag helt öm i revbenen. Det är inte alltid mysigt när han sparkar, ibland träffar han lite tokigt. :P

Bebis verkar ligga på plats nu, han verkar ha huvudet neråt och ligga med benen åt höger. Under de senaste dagarna har jag mest känt tryck på vänster sida och sparkar på höger, dessutom sparkar mot revbenen. Jag känner även bebisen mycket längre ned, så det känns som han sjunkit ner med huvudet lite, det blir jättekonstigt om jag böjer mig utan att stå bredbent. Det är häftigt det här! Gustav blir alldeles orolig att vi ska föda tidigt eftersom bebis verkar ligga på plats redan nu.. :P

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!