torsdag 3 februari 2011

Busbebis

Har haft en helt underbart skön kväll! Jag och älskling tog en promenix till affären för att hämta ut paket och handla lite nödvändigheter, och såklart lite gottis till kvällen följde det med hem. ;) Gustav fick lov att gå tillbaka till tråkigt tentaplugg, medan jag mös i soffan till de två senaste avsnitten av Gossip Girl tillsammans med lite färsk ananas, några vindruvor och choklad! Ingen stress över plugg, inte en massa måsten, bara mysa, slappna av och ta igen sig efter en lång dag. Så härligt! Ännu bättre är det såklart när man har en mysig liten bebis i magen som trycker på alla möjliga ställen. Under de senaste dagarna/veckan har det inte riktigt känts som riktiga sparkar utan snarare tryck åt olika håll, gärna samtidigt. Bebis är kanske så stor att det inte finns så mycket svängrum längre!? =)

Bebis har för den delen varit på bushumör de senaste dagarna, allra helst i dag och igår kväll. Han trycker mot min kissblåsa så jag går runt och känner mig kissnödig hela tiden, och då menar jag så kissnödig som att hela blåsan skulle vara sprängfylld! Ibland känns det precis som jag håller på att kissa på mig så jag får knipa utav bara sjutton, så släpper det, så trycker det på och släpper. Så håller han på den lilla busen! :P Igår kväll sa jag åt honom att "Nu får du sluta bråka med mammas kissblåsa, hon försöker sova" och .. det slutade! ;)

Vad jag längtar efter bebis, jag längtar efter att få veta hur han ser ut, längtar efter att få hålla honom, längtar efter att få pussa på honom!

Nu ska jag ta med mig magen och så ska vi mysa ned oss i sängen. Nattinatt!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!