torsdag 17 februari 2011

Fasta

Åh vi såg nyss en så rolig film, har ingen aning om vad den heter men jag trodde jag skulle dö av skratt flera gånger! Klart sevärd, får nog fråga Gustav vad den hette. =) Till filmen lyxade vi till det med pizza, jättegott och såklart blir man illamående-mätt efteråt. Nu däremot är det dags att börja fasta för i morgon ska jag göra glucosbelastningen, ser verkligen inte fram emot att dricka det där äckliga. Men, det kan ju inte bli värre än förra gången i v.15 när jag mådde jätteilla av graviditeten hela tiden och fick lov att fasta och sedan bara dricka det där och sitta och vänta i två timmar på att ta nästa prov. Då mådde jag dåligt! Hoppas på att värdena är bra. Vi ska även mäta magen och lyssna på bebisens hjärta. Mysen! Han ligger och sparkar i min mage nu. =)

Vad jag inte ser fram emot att väga mig, nu har ju både bebis lagt på sig ganska mycket och så har jag legat sjuk i flera veckor och inte kunnat röra på mig som innan. När man är sjuk med gravid cravings är det ju heller inte jättekul att äta sallad jämt så att säga, så någon bulle har nog allt slunkit ned. Förra gången jag var till barnmorskan hade jag ju inte gått upp något sen gången innan. Aja, det är ju faktiskt normalt att gå upp i vikt under graviditeten, jag vill helst bara inte behöva gå upp för mycket.

Den delen i filmen jag satt och grät-skrattade till i en kvart efter filmen var slut:
- He´s an idiot to! Woohooo! :P

Tänk att man vänjer så fort vid att ha någon här, nu känns det jättetomt utan lilla Amigo.. Plutten.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!