söndag 13 februari 2011

Lägga golv

Nu har jag varit dålig på att blogga, men det har varit full fart så jag har inte riktigt haft tid att sätta mig vid datorn. Under lördagen påbörjades golvläggningen i sovrummet och sedan gjorde vi oss i ordning och åkte hem till mamsen och papsen för att fira lillebror. Det var middag och fullt hus, jättetrevligt var det och sent blev det! Lyckad kväll minst sagt. =)

Idag har vi fortsatt med golvet, och det är så roligt för vi kan lägga golv själva och jag har kunnat vara med dessutom. Jag trodde aldrig jag skulle fixa det med gravidmagen och allt. Nu är det näst intill klart, någon rad kvar bara, det trixiga kvar. Men vi behövde paus, Gustav ville ta paus och jag är lite så där att jag står ut även om jag egentligen inte orkade. Skulle gå ner och göra mig lite lunch och det slutade med att jag satt och grinade vid köksbordet för jag var så slut och hade så ont i höfter och knän. Gustav kom ner, kramade på mig och skickade mig till soffan. Nu gör han i ordning min lunch istället. Det är så typiskt mig, jag håller på även fast jag egentligen inte orkar. Sen när jag väl stannar upp är jag istället så färdig att jag håller på att ramla ihop. Nu ska jag äta lunch och vila lite, får se om vi hinner med någon mer golvläggning idag, vid kl. 17 ska vi åka hem till Gustavs mamma för att bli bjudna på middag och hämta hem massa grejer. =)

En sak kan jag i alla fall säga, och det är att det blir så himla fint i vårt sovrum! =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!