lördag 26 februari 2011

Skötbädden..

J*la symaskin, j*la vaxtyg och j*la fiberfill!!!

Åh! Nu har jag kämpat med att sy skötbädden i en timme och nu är det bara att ge upp, det blev kattskit av alltihopa! Vaxtyget rispades sönder av nålen så det blev liksom bara en lång reva i det tyget istället för en söm. Dessutom hade jag ju två lager fiberfill för att jag ville att det skulle bli tjockare åt bebis att ligga på och det gjorde allting ännu svårare. Blir så less, har nu suttit och grinat för mig själv och känt mig totalt misslyckad. Jag hatar när jag har sådana förväntningar och så blir det bara kattskit av allt..

Får se om jag struntar i det här projektet och köper en skötbädd istället, eller om jag ska köpa en annan sorts vaxtyg (sådant som är mer som vanligt tyg) och ge mig på ett försök till.. Men det innebär att jag måste pilla loss fiberfillen jag sytt fast, vilket inte tar allt för lång tid egentligen. Kanske provar en gång till. Tanken var ju också att det skulle bli så billigt att sy en egen skötbädd, men det blir det ju inte direkt när jag måste köpa nytt tyg. Mer vaxtyg har jag, men det vaxtyget funkade ju inte att sy i.. Kanske duger till att sy någon haklapp eller så i alla fall.

Den totala materialkostnaden var:
Fiberfill 67:-
Vaxtyg 25:-
Band 9:-
Tyg 40:-
Summa: 141:-

Självklart blev det mer när jag handlade, men allt gick ju inte åt så det här är kostanden för det använda materialet. Inte så dåligt.. Men som sagt.. kattskit!

Fiberfillen kan jag återanvända om jag sprättar loss den och de två olika tygerna går att använda till något annat också, så helt bortkastat är det ju inte. Bara bortkastad tid. Blir bara så ledsen och känner mig så misslyckad när jag haft sådana förväntningar..

Usch, behövde verkligen klaga av mig..

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!