tisdag 1 februari 2011

Trött med stort T

Fick idag hem inbjudan till föräldragruppen och var superlycklig, för vi har längtat och längtat. Så tittar jag på tiderna, 5 måndagar i rad kl. 13.30. Men vad bra, lyckat, jag som har obligatoriskt seminarium i skolan varje måndag kl. 13-14.30... Blev så ledsen, pratade med seminarieledaren och jag måste ju vara med på seminarierna för att kunna få betyg på kursen. Ska i morgon ringa hon som har hand om föräldragruppen och hoppas på att det går att ordna på något sätt, jag behöver ju all den där informationen!

Efter skolan gick jag och simmade medan jag väntade på att Gustav skulle sluta sin föreläsning. Jätteskönt att äntligen komma dit, var en härlig känsla att flyta genom vattnet. Lite sammandragningar tyckte jag att jag kände av, men det går bra om jag inte tar i för mycket. Efter simningen åkte vi och storhandlade, sedan hem och jag dog i soffan. Så hungrig att magen värkte och trött och slut. Gustav lagade tacos som vi mumsade på framför nya avsnittet av Solsidan och How I met your mother. =) Är så trött, tänkte att jag åtminstone skulle skriva loggbok ikväll, men det gör jag i morgon istället för då har jag hemstudier! Mina fogar har gjort ont idag, och revbenen. Känns precis som att jag skulle ha en alldeles för snäv BH på mig, men när jag känner efter är det nedanför BH:n, på revbenen som det ömmar så mycket.

Ska mysa med Gustav i soffan nu, ska bli mysigt för de senaste dagarna har i princip bara bestått av plugg för oss båda. Igår pluggade jag hela kvällen, från halv åtta till midnatt, då jag var tvungen att få sova. Gustav blev alldeles orolig, "Älskling, du är gravid, du får vila, stressa inte upp dig och ta ut dig för mycket, du ska vila". Underbara karl! =) Efter soffmys är det läggdags!

Förresten, på torsdag ska jag till min VFU, ringde dit idag och fick veta att det går magsjuka för fullt. Usch, skulle vara hemskt att få magsjuka nu under graviditeten. Men vad gör man? jag måste ju dit och göra mina uppgifter..

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!