söndag 13 februari 2011

Bebiskläder

Hemkommen från Gustavs mamma där vi ätit supergod mat och fått med oss massor av bebiskläder hem. 4 kassar blev det med kläder som Gustav och hans bröder haft när de var små och kläder som Gustavs brors son haft, en dunåkpåse och ett babyskydd fick vi också låna av Gustavs bror. Nu börjar det verkligen blir dags att inventera vad vi har, särskilt när det ramlar in kläder från Tradera där Gustav gick loss här om kvällen. Han är söt han!

Bebis har busat runt som vanligt och ibland är han väldigt hårdhänt. Det är ett visst ställe han brukar trycka mot på vänster sida, jag vet inte om det är höftbenet han kommer åt men jäsiken vad ont det gör. Samma sak när han ibland sparkar eller tycker inåt mot ryggen, det känns också rätt obehagligt. Han är stor nu bebisen, och jag längtar så mycket efter honom! =)

Gustavs mamma skrämde upp mig nu när hon började berätta om hur stora Gustav och hans bröder var, Gustav vägde 5,1 kg när han föddes och han och hans bröder var mellan 56-57 cm långa tror jag hon sa. Stora bebisar! Tänk om vår bebis blir så stor!? Med tanke på att mitt SF-mått ligger över kurvan också. Men, han ska nog lyckas komma ut ändå.. ;) Spännande är det!

Nu ska vi mysa till ett avsnitt av Castle med en kopp the, sedan blir det att lägga sig i sängen och läsa lite kurslitteratur inför imorgon. Jag har varit en sådan dålig student i veckan när jag legat sjuk..

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!