tisdag 15 februari 2011

v.31+0

Den här veckan har bara rusat förbi, fast jag bara legat sjuk hela tiden. Tiden får gärna fortsätta gå fort, längtar så mycket efter bebis att det gör ont ibland! =) Nu går vi in i graviditetsvecka 32. Imorgon skulle vi haft nästa barnmorskebesök, men hon fick lov att flytta tiden så på fredag får vi komma dit istället. Då är det även dags att göra glucosbelastningen igen, hoppas på att jag inte fått graviditetsdiabetes, jag kan inte säga att det är något som tyder på det i alla fall. Första gången jag gjorde provet var i v.15 och då hade jag bra värden, och mina slumpmässiga blodsockerprov hon tar varje gång man är där har alltid varit bra. Bara att hoppas! =)

Bebisen är nu ca. 41-44 cm lång från hjässa till häl och väger omkring 1800-2000 gram. Nu är det ganska trångt inne i magen och det känns för det blir oftare tryck och bök än riktiga sparkar nu och dessutom mycket hårdare. =)

Riktigt jobbigt att vakna superförkyld nu på morgonen, jag var ju på väg att blir frisk nu, eller? Nu måste jag plugga för att sedan åka till skolan.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!