torsdag 24 februari 2011

Fix och trix

Idag har det grejats och donats! Har tagit hand om disk och tvätt samt lite annat plock. Tog mig även i kragen och satte upp de nya gardinerna till vardagsrummet, vi köpte dem innan jul men först skulle vi ju ha julgardiner och så åkte en franspanel upp efter det. Men nu sitter de äntligen på plats! Det blev lite mer färg, tycker de är lite roliga, kommer från Ellos.

En liten bild och tjuvkik på en del av vardagsrummet. =)



Fick även för mig att jag skulle sy en kudde till sängen eftersom att vi nu inte hade några prydnadskuddar som matchade nya tapeten. Jag köpte det här superhärliga och mjuka tyget förut, planen var att sy gosedjur, men jag har inte riktigt kommit dit ännu. ;) Det beigefärgade blev superbra och mysigt i sovrummet, jag matchade denna kudde tillsammans med ett svart kuddfodral jag köpt på Hemtex för många år sedan som är lite sammets-aktigt i tyget. Tycker det blev bra! =)

Gustav undrade var vi skulle lägga prydnadskuddarna när vi ska sova i sängen, så kom vi på att vår fina svarta tvättkorg i flätat trä (eller vad man nu ska kalla det) får fungera som förvaring åt filtar, överkast och kuddar. Superbra!

Har även klippt till alla tygbitar och fiberfill som ska användas till att sy skötbädden sen, behöver bara lite band innan jag kan sy ihop den. Men det skulle jag nog få av mamma. =)

Efter detta började min rygg göra så fasansfullt ont att jag var tvungen att vila lite. Så nu ska jag vila och sen är det storstädning som gäller. I morgon kommer gamla tjejgänget hit och på lördag kommer Gustavs familj hit. =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!