söndag 20 februari 2011

Stressad

Oj, den här dagen gick ju hur fort som helst! Hela förmiddagen sprang jag runt här hemma och städade. Tog sedan en dusch och precis när jag var klar ringde det på dörren. Gustav höll på att såga i sovrummet så jag ville inte störa honom. Jag visste att mamma skulle komma förbi idag så jag trodde det var hon och öppnade dörren i handduken och där står grannen och ser smått chockad ut! Han ville bjuda in oss på fika lite senare och visa deras hus. Så jag ringde mamma och hon skulle komma förbi en liten stund senare bara, så det var bara att klä på sig och så kom mamma på lite fika och för att kika på sovrummet. Sedan fick mamma och Fia lov att åka hem så vi kunde gå över till grannen. Där blev vi kvar fram till nyss. Det är ett jättetrevligt par som bor där och vi hade massor att prata om, det visade sig till och med att han bott i den lägenhet vi bodde i innan vi flyttade till huset. :P Världen är verkligen liten, som man brukar säga.

Nu är jag superstressad för jag inte hunnit sätta mig och plugga något ännu. Jag som skulle ha flera timmar på mig, det var inte riktigt inplanerat att gå bort på fika i flera timmar. Ah! Vi får se hur den här examinationen går..

Gustav har varit jätteduktig idag och fixat med listerna, vi får se om han hinner klart idag eftersom han också måste plugga inför i morgon, hade vi inte varit borta hade han varit klar vid det här laget. Det blir inte alltid som man tänkt sig och våran första natt i nya sovrummet får nog bli i morgon natt istället.

Dags att plugga!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!