fredag 18 februari 2011

Hos barnmorskan


Idag har vi varit hos barnmorskan och gick därifrån med massor av positiva besked! =) Glucosbelastningen gick bra, jättejobbigt att inte få äta, och sedan dricka den där sockerlösningen för att sedan sitta i två timmar och vänta. Men ingen graviditetsdiabetes inte, hade bra värde! =) Jag vägde mig och jag hade inte gått upp någonting, helt otroligt, men så skönt! =) Kissprov och blodtyck var också bra, så nu behöver jag inte göra några fler kissprov, om nu jag inte skulle få högt blodtryck. Bebis hjärtljud var jättefina, 140-142. Barnmorskan försökte känna hur bebis låg och hon trodde att han kanske låg med huvudet nedåt, hon var inte säker på om det var huvudet eller stjärten hon kände högst upp, nästa gång skulle det gå bättre att känna sa hon. =) SF-måttet var 32-33 cm, det följde inte riktigt den kurva jag haft tidigare som var över den "normala" kurvan, den här gången blev det lite lägre, men barnmorskan sa att det var helt normalt så inget att oroa sig för. =)

Bebis mår bra och jag mår bra, allt såg bra ut. Underbart! =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!