måndag 21 februari 2011

Kämpig dag

Dagen idag har minst sagt varit kämpig. Sov alldeles för få timmar i natt på grund av att jag skulle hinna plugga både på kvällen igår och morgonen idag. Upp och skjutsa Gustav till skolan, åka hem, plugga samt göra sig i ordning och sedan åka till skolan. Mellan kl. 9.30-16.15 har jag suttit i skolan och vi har lyssnat på varandras redovisningar. Ryggen gör så ont av att sitta på dessa obekväma stolar timme ut och timme in, foglossningen känns även av och svanskotan fick jag riktigt ont i innan det var slut för dagen. Av allt lyssnande blir man dessutom helt slut och tom i huvudet. Dessutom blev jag riktigt besviken eftersom läraren lät alla prata hur länge som helst, vilket gjorde att det enda vi hann gå igenom var våra fallstudier. Publikationen jag läst och jobbat med fick vi snabbt säga i en minut vad den handlade om eftersom vi egentligen redan slutat, och boken jag läst hela kvällen och morgonen hann vi inte titta på överhuvudtaget. Känns så surt att ha pluggat så hårt och förberett sig och så hinner vi inte ens gå igenom det, hade då kunnat lagt mer tid på bara fallstudien liksom.. Gaah..

Är nu helt säker på att bebis ligger med huvudet neråt
för min mage har blivit större på ovansidan eller vad man ska säga, dessutom är bebis på mina revben hela tiden och jag har under de senaste dagarna varit konstant öm i revbenen. Det är också något som blev extra jobbigt av att sitta i dag, jag hade ett konstant tryck mot vänstra revbenen och bekvämt är det inte. Samtidigt som det känns så underbart att verkligen känna att bebis växer och blir större så är det jobbigt att ha konstant ont i revbenen. Har märkt att det ibland blir jättekonstigt när jag ska böja mig framåt, det liksom tar emot uppe vid revbenen och nere vid blygdbenet. Jag känner verkligen att bebis fyller upp hela vägen. Häftigt! :P

Efter skolan åkte vi ner på stan och babyproffsen för shopping av bebissaker, fogarna började göra så ont så till slut blev jag illamående. Men själva shoppingen var supermysig och det känns så lugnande att känna att det mesta är klart nu. =) Sedan shopping av mat och hem där Gustav parkerade mig i soffan medan han lagade mat. "Nu lägger du dig i soffan" "Jag ska bara.." "Nej, lägg dig i soffan nu!" Han är så söt och så rädd om mig, "Du är gravid älskling" brukar han säga när han övertygar mig om att det inte är mer än rätt att jag ska vila och inte jobba på för mycket med saker och ting. Älskade karl! =)

Gustav har fixat klart listerna
och vi har städat ur sovrummet ordentligt. Nu håller Gustav på att sätta ihop sängramen för fullt för i natt ska vi banne mig sova i vårt sovrum igen! Underbart och det blir så fint! Kommer nog lite bilder imorgon... :P

Men vad mycket sammandragningar jag fick medan vi handlade, flera gånger, så fort jag gick det minsta fort. Märker verkligen att jag får sammandragningar oftare och oftare och de senaste dagarna har jag även kunnat känna att de ömmar lite. Får kanske ta upp detta med barnmorskan sen och se så allt är som det ska.

Känner mig just nu helt mörbultad, ryggen värker, revbenen värker som sjutton, foglossningen skär riktigt ordentligt och så är jag otroligt trött i skallen på det. Så jag säger god natt till er, medan vi fixar klart inför natten, och i morgon ska jag ha en skön sovmorgon! =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!