torsdag 3 februari 2011

Miss Skvätt!

Det är inte klokt vad trött jag är! Det är knappt jag orkar trycka på tangenterna nu när jag försöker skriva blogginlägg.

Dagen har varit lång men samtidigt gått fort, i morse åkte jag ut till min VFU och observerade, var med lite i verksamheten och pratade med min handledare. Riktigt mys var det att sitta och mysa i soffan med några små tjejer och läsa bok. =) Sedan hem fort, packa väskan med simgrejer, och sedan åka till Lugnet för att möta upp underbara Zara för lite simträning. Simningen var otroligt skön, men dessvärre var mitt blygdben på andra tankar och det bara sved/gjorde ont i det hela tiden, men jag stod ut och simmade på. Bebis tryckte där inne och grejade på så det kändes nästan lite mystiskt att simma samtidigt! ;)

Jag och Zara fick oss en rejält skrattanfall åt tjejen som crawlade i banan bredvid, jäsiken vad hon skvätte med benen, flera meter upp i luften och över hela motionssimbanan. Zara hon skulle inte blöta håret och jag kommer aldrig glömma hennes blick då miss Skvätt simmade förbi och dränkte henne totalt! Zara vände som om och blängde och jag trodde nästan hon var på väg att simma dit och säga åt henne. När miss Skvätt vände och kom tillbaka igen försökte Zara ta skydd genom att titta bort och hålla för håret med händerna. Men när hon simmade förbi såg man verkligen hur dränkt stackars Zara blev, och vilken aggressiv blick hon hade. Jag trodde jag skulle dö av skratt! (Är det mystiskt att jag sitter här och skrattar åt det medan jag skriver det? :P) Alltid händer det tok när man umgås med Zara! ;)

Totalt slut och hungrig när jag kom hem och Gustav fixade lite hopplock av rester som vi åt, sedan tog jag hand om disken medan Gustav gick tillbaka till sitt tentapluggande. Åh, jag är så trött, känns så skönt att jag inte ska iväg någonstans i morgon. =)

/Maria

1 kommentar:

  1. HAHA! Väldigt roligt så här i efterhand ;) Det händer alltid nå tok när vi är på gång, alltså! ;) Puss gumman <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!