söndag 6 februari 2011

Tokig bebis!

Söndag, redan!? Är helgen redan på väg att ta slut? Det är åtminstone en vacker dag med solen som glittrar i snön. =)

Dagen igår gick väldigt fort! Först storstädning här hemma, jag röjde undan, dammtorkade överallt och körde en tvättmaskin. Toaletterna städades också och medan jag städade målade Gustav de sista två varven i sovrummet så nu är väggarna klara! Det känns så fräscht när man kliver in i sovrummet nu, planen är att vi (läs Gustav och pappa) nästa helg ska lägga golvet. Åh! Snart kan vi flytta in där igen! =) Sedan åkte jag hem till mamma för vaxning, det var välbehövligt och man känner sig så fräsch efteråt! Bebis var så rolig, när jag lade mig på britsen i mammas salong var magen helt sne. Den stod upp mycket mer på vänster sida och var alldeles hård där, om man följde med handen så kunde man känna hur lillens rygg gick, så mysigt! Och mamma blev alldeles till sig och pratade med magen och pussade på den. Jag tror hon längtar efter att få bli mormor! Bebis började röra på sig lite sen och mamma kunde se magen hoppa. =) På kvällen blev vi bjudna på tacos och mys till melodifestivalen. Det blev en bra lördag! När jag skulle sova var det fullt ös medvetslös på bebis! Han tryckte på kissblåsan och sparkade ganska hårt samtidigt som han bökade runt, det var inte det lättaste att försöka somna kan jag säga. ;) Men mysigt! =)


Idag vaknade jag med jätteont i halsen, det svider och värker och den känns nästan lite svullen. Dumma, dumma! Jag har inte tid med att vara sjuk, jag VILL INTE vara sjuk! Gustav lagade mumsig söndagsfrukost till mig medan jag myste till det med lite ansiktsvård.

Rosenseriens peeling är helt fantastisk, det är så små skrubbkorn i den att man verkligen kommer åt att skrubba i alla vinklar och hörn, och lermasken är så skön! Man känner sig len som en babystjärt i ansiktet efter peeling, lermask, rosenvatten, ögoncreme och ansiktscreme. Härligt! =) Det är riktig lyx att ha en mamma med egen skönhetssalong, hon vaxar mig och jag vaxar henne, Japp! Hon har utbildat mig i vaxning. :D Hon gjorde även ögonpaket på mig (och jag på henne) igår och det gör så stor skillnad, man får mycket mer färg i ansiktet bara av att färga fransar och bryn, så idag tänker jag inte bråka med smink! =)

Nu ska vi åka till Rusta för att lämna tillbaka färg och tapet som blev över och så ska vi ner på stan och kika lite. Vi ska ha lite söndagsmys helt enkelt innan vi ska hem och städa klart det sista.

Tog ett stort beslut och det känns bra, såklart känns det konstigt i magen vilket det alltid gör när det handlar om detta. Men nu har jag bestämt mig, nu har jag kopplat bort! Äntligen.

Hoppas alla har en trevlig söndag!

/Maria

1 kommentar:

  1. Haha, måste bara berätta! Jag drömde om dig inatt... Att du födde hemma för ingen kunde komma och hämta er och det gick jätte snabbt, och sen när bebisen kom ut så var det en flicka ^^

    (Vill inte på något vis "skrämma" dig, tyckte det bara var en rolig dröm) :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!