onsdag 16 februari 2011

Yl

Observationerna gick bra idag, så nu har jag lite att skriva om. Efter VFUn åkte jag hem till mamma som låg sjuk med lite saker hon bad mig handla. Åt goda äggmackor och myste hemma hos henne ett tag innan jag åkte hem. Kom hem till en uppstressad vovve som bara gick runt och gnällde, han hade tydligen ylat hela dagen också det har inte spelat någon roll vad Gustav försökt med. Vet inte om det beror på att jag åkte hemifrån, så Gustav var minst sagt lite slut i huvudet. Satt på golvet med honom jättelänge och försökte få i honom mat. Amigo har vägrat äta ur matskålen, bara ur handen, så vi bytte skål och han kunde nu äta ur den så länge man höll upp den åt honom. Tror stackarn var hungrig men han har verkligen vägrat äta. Så efter en portion mat och massor av vatten ligger han nu och bara sover hur lugn som helst. Rastad, mätt i magen och så är vi båda hemma. Då blev lillen lugn. Inte lätt när man inte är van att vara borta så här länge speceillt utan Chica. Tur jag observerade så pass idag att jag inte behöver åka iväg i morgon så mästerylaren kan hålla sig lugnare. Plutten.

Nu är jag en riktig tröttis, ska nog slumra en sväng i soffan innan jag orkar göra något.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!