onsdag 9 februari 2011

Hemma.

Hemma från VFUn idag, Gustav är i skolan till kl. 16. Mamma jobbar också hela dagen. Jag är så uttråkad och ensam! Är liiite piggare i dag i alla fall, det onda i halsen är borta. Men känner mig fortfarande febrig, snorig och tät i näsan, hostig och slemmig i halsen och huvudvärk. Blir fortfarande svag i kroppen och illamående när jag står eller sitter för länge, så jag är fortfarande långt ifrån frisk, men lite bättre i alla fall! I morgon ska jag ta mig till VFUn, det har jag bestämt. Åtminstone en kort sväng så jag hinner göra min observation.

Pratade förresten med barnmorskan idag också, svimningarna är inget farligt. Hon sa att det verkar bero på att jag reagerar på något som gör mig känslig. Hon pratade även om det stora blodkärlet i buken som bebis och ja, graviditeten kan trycka på vilket framkallar illamående och svimningskänslor. Jag skulle helt enkelt vara försiktig och se till att få hjälp om känslorna kommer så jag inte ramlar ihop och skadar mig eller något. Det är inte lätt att hantera gravidkroppen jämt! :P

Nej, nu måste jag lägga ned mitt snurriga huvud.

/Maria

1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck här!