söndag 27 februari 2011

Allergi

Är så trött idag, har av någon anledning börjat vakna tidigare på mornarna även om jag lagt mig sent på kvällen. Idag blir det en sväng förbi biblioteket för att lämna tillbaka och låna böcker, sedan plugg. Har lite inläsning att göra inför veckans skolarbete. Usch jag är så skoltrött!

Gårdagen var jättebra! Först brunch hos oss med Gustavs pappa och hans fru och så Gustavs två bröder och deras fruar, trångt att äta och vara 8 personer i vårt lilla kök. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum! =) Sedan åkte gänget iväg på skotersafari och badade tunna, de hade haft riktigt kul! Jag med min stora bebismage kunde inte vara med så jag passade på att åka och hälsa på hos mamma en sväng, mysigt med lite fika och snack om allt och inget. =) Sen på kvällen kom alla tillbaka och vi åkte till Banken och åt middag, jättetrevligt och fantastisk mat. Det blev en superbra dag helt enkelt! (om man för min del räknar bort "sy-utbrottet")

Jag är verkligen allergisk mot kiwi nu, förr kände jag aldrig av något förutom att det kunde svida lite på tungan. Men för något år sedan fick jag utslag runt munnen och på hakan efter jag ätit kiwi och har låtit bli sedan dess, men i efterrätten igår fanns det kiwi, även om jag inte åt just kiwibitarna så var det ju kiwi blandat med resten av frukten. Så på kvällen brände det i hela halsen och munnen och jag var alldeles svullen i halsen. Jag får nog helt enkelt så lov att inse att jag inte kan äta kiwi..

Dessvärre har jag väldigt ont i halsen idag också, den känns verkligen svullen och gör ont. Jag ska väl inte bli sjuk nu igen!?

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!