fredag 25 februari 2011

Fredagen

Har haft en riktigt bra dag idag, lunchat på stan med tjejerna och även kikat runt i några affärer så länge min foglossning fixade det. Efter ett tag kom den vanliga smärtan i ljumskarna och jag blev illamående, så då åkte vi hem till oss där vi fikade och kikade på våra "fantastiska" filmer vi spelat in när vi var i 15-17 års ålder. Haha! Vi var ju hel knasiga! Alltifrån "The bimbo haunt" till "Rödluvan" och "Du är vad du äter". :P Tack för en rolig dag tjejer!

Nere på stan köpte jag svart band till skötbädden så i morgon tror jag allt att jag ska sätta igång och sy ihop den och så följde det såklart med en liten tröja till bebis hem (Det var ju REA). Så söt, brun och vitrandig med ett tryck ur boken "Till vildingarnas land" tror jag den heter. Gustav läste den boken mycket när han var liten så jag tyckte det var lite mysigt. =)

När tjejerna åkt hem bestämde vi oss för att åka till Sibylla och köpa mat, jag med mina gravidcravings kunde inte komma på något annat att äta. Lite tittande på ett Castle avsnitt och förberedande inför morgondagen då vi ska ha lite brunch hos oss. Gustavs pappa fyllde jämt och presenten från Gustav och hans bröder blir i morgon, först brunch hos oss (8 personer blir vi), sedan ska de iväg på skotersafari och badtunnebadande och på kvällen ska vi alla äta middag på Banken. =) Skoterturen och badtunnan kan inte jag vara med på, eller snarare så vågar vi inte riskera något, så jag stannar hemma medan de andra åker iväg. Jag som älskar att åka skoter..

Jag känner mig verkligen hemsk nu, till lunch kycklingrulle, sedan fika och glass och till middag hamburgare från Sibylla. Fy vilken svullo-dag jag haft idag, och det känns i min IBS-mage, tarmarna har verkligen protesterat ett tag nu på kvällen så nu är det stopp på onyttigheter. I kväll ska jag i alla fall mumsa på ananas som jag har fruktansvärda cravings efter! Både gott och nyttigt =)

Åh, titta bilden.. Jag MÅSTE gå och skära upp ananas nu!! :P

/Maria

2 kommentarer:

  1. Ibland får man svulla :) Men jag vet känslan i magen efter, IBS är ingen höjdare. Hoppas ni får det mysigt i morgon :) Skulle vara kul att träffas över en fika snart, om du vill och har tid :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja man får väl det. Värst är ju hur man mår efteråt! :P Ja det skulle vara superkul att träffas, vi får boka in en dejt tycker jag! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!