torsdag 17 mars 2011

Ärenden

Nu har det varit full fart sen jag vaknade. Först ringa barnmorskan om all den "mensvärk" jag känt av de senaste dagarna, det har känts som om att jag haft rejäl mensvärk i både rygg och hela bäckenbotten. Men det berodde på det jag trodde, att bebisen borrar sig nedåt så vävnader och sådant vidgas. Jag klagade också på den fruktansvärda foglossning som jag har nu, men det finns ju inget att göra åt, hade jag inte bara varit studerande hade jag blivit sjukskriven. Men det finns helt enkelt inget att göra förutom att jag får vara försiktig. Det ilar och liksom hugger/svider mitt fram på symfysen och sedan ut åt ljumskarna. Nu för tiden kan jag knappt röra benen utan att jag känner denna smärta. Igår när jag stod och väntade på Gustav som hämtade bilen så stod jag i ungefär 5 minuter, under den tiden fick jag så ont att jag blev illamående. Det ska helt enkelt bli intressant att se hur mycket jag kommer orka med i Stockholm i helgen.



I alla fall, efter detta åt vi frukost, gjorde oss i ordning och åkte ner till stan för att göra massor av ärenden. Så nu har vi köpt allt det sista vi skulle inhandla till bebis (massor av pingu blev det! :D) och så har vi fått mycket annat gjort. Skönt! Anledningen till att jag överlevde att gå på stan var stödbältet, det hjälper faktiskt! :)


Det blev en Pingu vagnleksak, trämobil till sängen och skötbädd! Så fina :)



Bebis fick en supersöt overall som genast packats ner i BB-väskan och ett par små vantar.

Vi köpte även det sista vi behövde till bebis från Apoteket, det blev också en fin plåtlåda att samla alla apoteksgrejer i. :)



Och jag fick hämta ut min fina klocka! :)



Vi kunde också hämta ut den otroligt härliga filten som jag vann förut! :)

Efter shoppingen har jag pluggat med Lisa till vi blev helt trötta i skallen, och nu ska jag ta en välförtjänt vila. :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!