tisdag 29 mars 2011

v.37+0

Idag går vi in i graviditetsvecka 38 och det är exakt 3 veckor kvar till beräknad förlossning. Jag bara längtar till förlossningen och efter att få träffa den lille godingen som ligger i min mage och hickar och sträcker på sig! Samtidigt börjar jag bli nervös, för nu är det ju faktiskt snart dags på riktigt, ingen återvändo! :P Skulle bebisen födas nu skulle han inte räknas som för tidigt född, eller underburen som det kallas. Nu är vår lilla bebis alltså så gott som färdig och välkommen till världen närhelst han behagar! =) En del säger att man kan fråga sin mamma och svärmor när de födde och att det ofta blir liknande för en själv. Är det så kommer vi antagligen gå över tiden upp emot 2 veckor, Gustavs mamma gick över med alla tre barnen och min mamma gick över tiden med mig, men min lillebror däremot kom tidigare. Det återstår att se, men vår bebis är mer än välkommen lite tidigare! ;) Gustav önskar sig bebis i födelsedagspresent (7 april), vi får se vad bebis tycker om det! =)

Bebis väger nu ca. 2800-3200 gram och är ungefär 49-50 cm lång. Det står att bebisen börjar växa saktare nu men att pojkar växer snabbare än flickor.

Längtan är stor!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!