fredag 25 mars 2011

Dag 26

Det här får mig att gråta.

Något som höll på att få mig att börja gråta idag var när mamma var här och började prata om underbara lilla Figge, en shetland sheepdog som vi hade när jag var liten. Hon berättade om hur beskyddande han var, där jag var fanns också han. Började jag gråta kom Figge in till mamma och voffade lite så hon skulle gå till mig. När någon hälsade på och bar på mig gick han nedanför och tittade. När jag rymde med trehjulingen var det också han som sprang tillbaka och sa till mamma och pappa. Det var en underbar liten vovve som vi sedan skulle lämna tillbaka. Nu för några år sedan fick jag veta på vilket tragiskt sätt hans liv tagit slut, en alkolist ramlade på honom så han dog. Fy så hemskt! Det var ju min bästa vän när jag var liten. Nej, usch när jag tänker på stackars Figge blir jag alldeles tårögd..

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!