lördag 26 mars 2011

Pluggiga lördag

Idag har Gustav och hans pappa satt bänkskivan i tvättstugan på plats och jag har kunnat köra en tvättmaskin också! =) Dessvärre är det på ett ställe det läcker lite i rören, men det är så det bara blir lite fuktigt. Gustavs pappa skulle komma tillbaka imorgon så skulle de göra ännu ett försök att täta det. Det är inte lätt att vara hobbyrörmockare för första gången. :P Det blir i alla fall jättebra, sen ska vi ställa torkskåpet på plats igen och titta på vilka hyllor vi ska använda osv. Det går framåt och snart har vi vår skötplats! =)

Jag har ägnat mig åt pluggande idag, jag arbetar för fullt med att skriva åtgärdsprogram. Det är jättesvårt för jag vet ju inte alls hur man gör och jag har aldrig sett ett ifyllt. Men, jag får göra så gott jag kan. Det jag gjort idag är att forma en handlingsplan, jag försöker alltså anpassa åtgärdsprogram till förskolan. Man skriver ju inte åtgärdsprogram i förskolan så, och jag har inte lust att börja skriva om skolbarn och använda den läroplanen. Jag bara babblar ur mig här. :P Det går framåt i alla fall men jag är långt ifrån klar.

Jag och Gustav tog oss en välbehövlig tupplur mitt på dagen och sov i nästan två timmar. Det var välbehövligt för foglossning och bebis har varit jobbiga idag. Foglossningen gör så ont att jag blir tårögd varje gång jag rör benen, särskilt när jag ska gå. Och bebis har tryckt och borrat sig ned i mitt bäcken och det har gjort så ont att jag nästan börjat gråta, det är bara att försöka slappna av och andas. Det hade inte känts lika jobbigt om det var så att det var förlossningen som var på ingång, självklart är jag medveten om att det kommer att göra mycket ondare men då får man träffa sin bebis sen. Nu vet man aldrig om det ska fortsätta att göra så här ont i flera veckor till... Massor av klagande, men visst behöver man klaga av sig ibland! :P Jag vet i alla fall att bebis mår bra för han grejar och trycker där inne lille mysen, ibland kan jag inte sitta i vissa ställningar eller knappt resa mig upp från liggande för att bebis fötter tar emot revbenen. Jag vill ha bebis i famnen nu! =)

/Maria

2 kommentarer:

  1. Om det skulle vara till nån hjälp så skulle jag kunna skicka min handlingsplan som jag skrev. Om du inte redan hunnit klart med din. Jag tänkte ifall du skulle få nån idé till ditt "åtgärdsprogram" :)

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är! Det skulle vara jättesnällt om du vill göra det, jag har kommit ganska långt men det skulle alltid vara bra med lite tips, om det känns ok för dig. :) du kan skicka det till min mejl iså fall: h08mahun@du.se. Gulliga du! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!