fredag 4 mars 2011

Barnmorskan

Idag var vi till barnmorskan och det gick jättebra! Vikten stod fortfarande stilla, så under de senaste månaderna har bebis ätit mest på mig tror jag. :P Blodtrycker var jättebra, bebisens hjärtljud låg på 142 och slog jättefint och SF-måttet hade ökat från 33 till 35 under de här senaste två veckorna, så nog växer han allt! =) Vi fick även se en förlossningsfilm som vi annars missat eftersom vi inte kunde vara med på föräldragruppen. Det var en jättefin film och jag känner mig inte alls lika rädd och orolig inför förlossningen efter att ha sett den. Började gråta massor när bebisarna kom och de lyckliga nyblivna föräldrarna fick hålla dem i famnen. Åh vad jag längtar tills det är vår tur nu! Vi fick också information om amning och se en superbra amningsfilm. Vi känner oss nu mycket mer säkra och trygga i vad som komma skall, men sen vet man ju aldrig hur det blir för oss. =)



Sedan åt vi en supermysig lunch på stan och gjorde lite shopping, men mer om det får det bli i morgon. Nu ska jag äta fruktsallad och mysa med min älskling!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!