måndag 14 mars 2011

Mys med bebis!

Åh vad mysigt vi hade det igår jag, Gustav och bebis. Jag låg och läste "Att föda" och uppdaterade Gustav om informationen medan han spelade på min iphone. Samtidigt så var det full fart på bebis på den delen av magen ovanför naveln. Han tryckte och sparkade och hela magen hoppade runt och formade om sig om vartannat. Jag har ju sett magen röra sig så massor, men Gustav hade mest sett någon spark innan och det var jättemysigt att han fick vara med när bebis var i sitt esse och grejade på ordentligt. :) Magen blev stenhård på vissa ställen och så flyttade det sig, jag tror det var foten som bebis tryckte upp och flyttade runt. Jättehäftigt var det! Och så mysigt att Gustav fick se och känna också. :)

Drömde en konstig dröm i natt, jag drömde att jag fick värkar och att vi gick och la oss på natten, när jag sedan vaknade på morgonen hade vi tydligen varit inne på förlossningen och fött vår pojke för att sedan åka hem och sova. Jag hade missat alltihop! Det kändes jättehemskt, vi hade en bebis där men jag mindes inget av födseln. Bebisen som var född en månad för tidigt var lika stor som en tremånaders bebis. Vi hade också glömt ringa mamma och berätta vad som hänt och när jag försökte ringa upp henne så avbröt hon mig hela tiden så jag fick aldrig berätta att bebisen kommit.
Nej usch, kroppen kändes full av olust när jag vaknade. Jag hade missat alltihop och inget blev som jag tänkt mig.. Undrar om jag för fullt bearbetar allt inför förlossningen nu? :P

Åh vad vi längtar efter bebis, det är inom räckhåll nu och det är så himla häftigt! Känner mig faktiskt riktigt taggad inför förlossningen! :)

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Ni får absolut inte glömma att ringa mig!!!!
    Kramisar mamma

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!