måndag 28 mars 2011

En bra måndag!

Dagen har varit härlig trots foglossningsont, jag har varit duktig på att vila och använda stödbältet så fort jag är uppe så det har hållit sig någorlunda stabilt. Mamma kom hit och tog hand om mig med en mysig film, lunch och gott fika, hon gjorde samma sak som Gustav och tittade på mig bestämt och frågade vart jag skulle varje gång jag reste på mig. ;) Jag har tur som har så underbara personer omkring mig som hjälper och tar hand om mig när det är jobbigt! =)

Jag pratade med sjukgymnasten och fick inte så mycket ut av det. Det första lediga tillfället de hade var 11 april och då känns det rätt lönlöst, för det första har jag ont nu och då står det heller inte på förrän bebis kommer. När bebis väl är här borde smärtan försvinna eftersom. Så det blir ingen undersökning. Hon sa att vad de har att erbjuda var ett stödbälte (som jag redan har) eller att låna en tensmaskin. En tensmaskin vill jag inte riktigt använda och det är heller inget jag tänkt ha som smärtlindring vid förlossningen. Det hon sa var att jag ska vara "skonsam mot min kropp", vila mycket, inte stå eller sitta så mycket, försöka byta ställning ofta och använda stödbältet så fort jag är uppe och går. Hon sa också att det är bra att ändå försöka vara ute och gå promenader men att jag då ska ha stödbältet och använda stavar så jag får lite extra stöd av dem. Sagt och gjort, när Gustav kom hem tog vi en promenix till affären i sakta vaggande mak med stavarna i högsta hugg. Det var jätteskönt att komma ut och få lite sol på sig. =)

Nu ska jag blunda några sekunder för jag är så otroligt trött, sedan ska vi åka hem till mamma och äta våfflor. Vi missade ju våffeldagen så vi får ta igen det idag istället! =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!