söndag 6 mars 2011

Mycket bra

Nu är sovrummet nästintill klart! Igår la jag upp gardinerna och strök dem, vilket var ett evighetsgöra. Vi har en sån liten strykbräda man bara ställer på köksbordet, så det blir ingen vidare arbetsställning och så måste man flytta tyget en miljön gånger innan man tagit sig igenom hela. Dock var det ett bra tyg att stryka, det blev rakt på en gång utan tjafs. Hatar när man stryker och stryker och sätter upp gardinerna och fortfarande kan se alla "vikveck". Mina fogar gillade inte riktigt att jag stod och strök, när den första längden var kvar började jag bli illamående av smärtan och tog på mig stödbältet. Fast det fortfarande gjorde ont så förhindrar bältet ändå att det blir så illa att det riktigt skär så jag blir illamående. Superskönt att något hjälper lite! =) Gardinerna blev jättebra, bara vita och lite genomskinliga. Dessutom till superpris, 79:- för båda längderna. =) Gustav satte upp nya taklampan också och nu ser det verkligen supermysigt ut i vårt sovrum. Vi kan bara stå och titta där inne, ljust och fräscht och ombonat känns det. Nu är det bara kvar att få hit garderoberna och införskaffa ett par sänglampor.

















Vad tycks?



Väldigt mycket IKEA, men vad gör det? ;)

Kvällen igår spenderades hos mamma, jag och papsen hade planerat en liten överraskning åt henne. Så pojkarna där hemma fick städa lägenheten, jag köpte en bukett tulpaner med ett fint kort och hennes favoritgodis och Gustav bakade en vinbärskaka. Så lagom till mamma och pappa kom hem från Stockholm hade vi åkt dit och tänt ljus och ställt i ordning. Mamma blev jätteglad och alldeles rörd, pluttan. När vi satt i soffan på kvällen fick hon dessutom känna bebis sparka massor inne i magen. Oftast när hon ska känna så slutar han hela tiden, men nu höll han på länge och väl och hon tyckte det var så mysigt att hon började gråta. Jag tror hon längtar lika mycket efter honom som vi gör! ;)












Idag har vi plockat och städat undan lite här hemma för om ett tag kommer Gustavs pappa förbi en sväng och säger hej. Annars så har jag gjort klart innerkudden på amningskudden, har stoppat den med vadd och sytt ihop den. Vad skönt det var, allt vadd som jag haft liggande gick åt, det som tog sådan plats bland alla sygrejjor fick nu användas till något bra. =)



Nu ska jag fortsätta med amningskudden medan Gustav håller på att förbereda för målning i tvättstugan.

/Maria

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt i sovrummet.. Ikea är billigt och bra, det är inte så konstigt att det finns massor med ikea-grejer i varje hem :) Fint att ni ramat in tapeten, smart & snyggt. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! =) Ja det är så mycket roligare när man kan inreda billigt och få mer för pengarna. Tanken är att vi ska ha några söta bebisbilder i ramarna sen, men än så länge får tapeten sitta där! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!