tisdag 22 mars 2011

Åskmolnet och den underbara karln

Idag har varit en riktigt jobbig dag, det har verkligen inte varit min dag i dag. Jag har varit på väldigt dåligt humör hela dagen, i skolan irriterade jag mig på precis allt och lagom till jag äntligen fick åka hem så hörde inte Gustav vad jag sa i telefonen och jag blev så arg att det bara kokade inom mig. Det var en jobbig känsla för jag ville inte vara så arg, men det bara bubblade inom mig och jag kunde liksom inte stoppa det. Jag kände att jag inte orkade med att vara så förbannad, men jag var det ändå. Lagom till jag kom hem efter att ha varit och köpt frimärken och postat brev var jag fortfarande lika arg. När Gustav öppnade dörren frågade han hur det var och jag sa att jag var förbannad på det, det och det. Så gick jag på toa för jag var även sur över att jag var så kissnödig, när jag sedan kom ut därifrån såg jag det stå en bukett tulpaner och en ask nobless på vardagsrumsbordet. Någon smälte inom mig och jag kände mig så dum som kom hem som ett åskmoln och där hade min älskade karl fixat en överraskning åt mig. Lite halvputtig frågade jag om det var till mig och Gustav log och sa att det var det. Jag bara kramade honom och kunde inte låta bli att le fast det fortfarande bubblade inom mig. Gustav sa att det helt klart var värt det när något så litet kunde få mig på så mycket bättre humör. Det är en fantastisk blivande pappa det där!


Underbara Gustav läser "pappa kapitlet" i boken "Att föda" på hotellrummet i Stockholm. :)

Min "att göra" lista gör mig galen. Jag fixar verkligen inte att känna att jag måste göra massor av saker just nu. Jag blir helt förstörd och bara gråter för att det är så jobbigt att ta tag i allt. Samtidigt kan jag inte bara strunta i det heller, för då kan jag inte släppa tanken och stressen av att jag egentligen borde göra det. Nej usch, jag fixar inte alls att ha en massa måsten nu..

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!