fredag 18 mars 2011

Hicka

Nu är det jag som ska krypa ner i sängen omedelbums och nanna kudde! Under kvällen har jag tagit reda på den rena tvätten vi fick med oss hem från mamma och packat i ordning kläder inför helgen. I morgon åker vi till Stockholm tillsammans med Gustavs mamma och där möter vi upp Gustavs bröder med familjer för en trevlig helg med museum och hotellvistelse. Vi ska fira att Gustavs mamma fyller jämt och ha en trevlig helg tillsammans! :) Jag är bara lite orolig för hur mycket jag kommer att orka med min foglossning och stora mage. Jag får göra så gott jag kan och åka till hotellet och vila om det skulle behövas helt enkelt. Känns bara så tråkigt att "sinka" främst Gustav med min otympliga kropp. Det blir bra att ha telefonen med sig att roa sig med! ;) Sedan tänkte jag att jag skulle börja kika på någon ny serie som jag inte sett förr, för att ha något att se på. Så nu på kvällen fastnade jag framför de första två avsnitten av OC, verkar helt ok i alla fall. :)

Hicka var det! Jag måste bara berätta om hur mysig bebis var igår när jag låg i soffan mitt på dagen och vilade mig. Helt plötsligt fick han hicka, och det märks att han är stor för det var inte bara så att jag kände inne i magen att han hickade, utan hela min mage hoppade till för varje hick! :P Hickan höll i sig i över fem minuter och bebis både hickade och bökade runt under den tiden, och jag förevigade den mysiga händelsen med en två minuter lång film på iphonen. Åh så mysigt! Längtar till jag får träffa det lilla trollet som bökar runt i min mage! :)

Natti natti!

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!