fredag 25 mars 2011

Vakna mamma!

Tänk att det redan är fredag igen, veckorna rusar verkligen på! Igår fick jag inte mycket bloggande gjort, på förmiddagen/eftermiddagen lunchade jag på stan med Ida och hennes underbara lilla pojke. Vilken goding, 5 veckor är han nu. Så snäll och låg i vagnen och sov och spottade ut nappen om vartannat. Helt underbar! Gu vad jag längtar till vår bebis finns ute hos oss, jag blev verkligen bebissjuk efter att träffa dem! :P Jag inhandlade även hallonbladste och drack den första koppen när jag kom hem från stan. Efter det gick jag och la mig och jag kände något, som ett tryck, i nedre delen av livmodern. Men jag hade lite svårt att urskilja om det var bebistryck eller någon form av sammandragningar. Jag hade under dagen överhuvudtaget mer sammandragningar igår, redan innan jag drack teet. Jag har märkt att det ofta kommer när jag reser mig på sista tiden, särskilt om jag kissat och reser mig från toastolen då knyter livmodern ihop sig ordentligt.

När jag vaknat igen var det dags att åka till mamma där jag fick middag och sedan vaxade jag henne. Men mina fogar var inte riktigt med, skulle tagit med mig stödbältet då hade det nog gått bättre. Så vi tog en paus och kollade igenom och valde ut bilder från fotograferingen som fotografen ska redigera, sedan fortsatte vi. Så mamma blev vaxad och fick färgade och fixade ögonbryn. =) Jag har gått vaxkurs så jag både kan och får vaxa! =)

Lagom till jag kom hem
från mamma var det sent och sängdags, jag hade så ont i huvudet och ögonen att jag inte fixade att titta på någon skärm så det blev inget blogginlägg på kvällen, men nu blev ni lite uppdaterade! =)



Natten har varit intressant, jag har sovit väldigt dåligt och vaknat och varit uppe och kissat många gånger. Kl. 4 vaknade jag till av att jag fick världens revbensspark på höger sida! Det var ett annorlunda uppvaknande måste jag säga. :P Skönt var det inte heller och bebis höll på länge och väl och levde rövare inne i magen, han blandade massor av revbenssparkar med tryck och buff. Så det var inte det lättaste att lyckas somna om igen, men till slut. =) Innan har jag bara känt tryck mot revbenen, som att bebis sträcker sig och håller fötterna mot revbenen längre stunder, så det här var första gången jag fick riktiga sparkar mot dem. Aj, aj! :P

Nu måste jag få lite pluggande gjort, det blev ju inget alls av den varan igår..

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!