tisdag 22 mars 2011

v.36+0

Nu kilar vi in i en ny graviditetsvecka igen, vecka 37. Det känns som de senaste veckorna rusat på i en ganska bra takt, frågan är om tiden kommer saktas ned ju närmare slutet man kommer? =) I slutet av den här veckan räknas barnet som fullgånget, det är så fantastiskt! Då kan bebis få komma när som helst för då är han ju faktiskt "färdig"! =)

Nu väger bebis 2700-3000 gram och är ca. 47-49 centimeter lång. Det är väldigt häftigt nu för man kan verkligen känna hur bebisen ligger, jag själv kan känna hur ryggen går och var rumpan är, särskilt när han trycker upp sig lite extra. Nu mot slutet har jag känt bebis fötter långt ut på högra sidan av magen, i morse när jag vände på mig och lade mig på höger sida gick det nästan inte för bebis tryckte ut sin fot så hårt mot madrassen! Sötnosen! =) Jag har också upplevt att jag känt bebis hicka mycket oftare under senaste veckan/veckorna. Innan hade jag bara känt detta någon enstaka gång men nu känner jag det i princip varje dag. Mysigt är vad det är!

Jag börjar bli helt pirrig i kroppen för att det börjar bli så nära nu, tänk att vi snart blir föräldrar! :D

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!