tisdag 15 mars 2011

Fotomodell

Vilken dag! Från att jag gick upp i morse har det varit full fart. Först frukost och göra sig i ordning, samt plocka med disk och bädda. Sedan iväg till skola för att plugga med Lisa, vid lunch hämtade vi upp Gustav på stan och åkte sedan hem till oss för fortsatt pluggande. Vid kl. 16 gav vi upp för dagen och vi har faktiskt hunnit en bra bit på uppgiften om man räknar med gårdagens arbete. Vi har skrivit inledning, syfte, frågeställningar och metod. Teoribasen är nästintill klar och resultatet är klart. Vad som fattas är alltså en analys av resultatet och en diskussion. Så skönt att ha hunnit så långt med tanke på att vi egentligen har två veckor till på oss. :) När Lisa åkt var jag helt slut och stoppade i mig lite melon medan jag väntade på att mamma skulle komma och hämta upp mig. Hos mamma sminkade vi i ordning oss för att sedan åka och fotas. Det var egentligen mamma som skulle fotas, hon behövde ny profilbild till sin hemsida men det blev många läckra bilder på henne i olika outfits! :) Innan hon hämtade mig sade hon också att hon ville att det skulle tas några bilder på mig också med bebismagen. Så det blev allt några bilder på mig, superkul var det och himla mysigt att ha några riktiga fotografbilder från graviditeten. :) Dessvärre känner jag mig inte så fin, tjock och otymplig så då blir jag lite tillbakadragen framför kameran. Men det var kul och stort tack till mamma för att jag får så fina bilder på mig och magen! :)



Mamma får instruktioner av fotografen. Gå in på www.mephoto.se för att se andra läckra bilder fotografen tagit! :)

När jag kom hem var jag helt slut och bara grinade av utmattning. Jag behöver verkligen vila på dagen nu och det hann jag inte riktigt med idag. Men nu har jag lärt mig något, jag måste vila ordentligt för att jag ska orka. Hur skulle det bli om förlossningen sätter fart när jag redan är helt slut? Nej, dags att förbereda sig och ta igen sig tror jag! :)

Nu ska jag sussa bredvid snarkande Gustav! :)

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man är sådär slut så man bara gråter, eller inte. :P Men passa på att vila så mycket du bara kan! Jag hade förvärkar i 2 veckor innan Vide kom. De sista 3 nätterna hade jag värkar på nätterna och kunde inte sova och sov knappt på dagarna heller, när det väl var dags för förlossning var jag HELT slut. Att sedan ha en 13 timmar lång förlossning var kämpigt emellanåt när energinivån är så låg. Så vila, vila vila vila för det behövs! :) Tänk, bara 4 veckor kvar nu!! :D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är helt underbart, inte. :P Det är nog dags att lyssna på kroppen på riktigt nu. Känns skönt när någon säger att det är ok att man vilar, för på något sätt känns det som att fast man är höggravid så ska man orka hålla på i samma takt som förr med både studier och annat. Men nu ska jag försöka vila mer! Ja, tänk, det är ju helt galet!! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!