söndag 13 mars 2011

BB-väskan

Idag har jag äntligen tagit tag i att börja packa BB-väskan, vi har pratat i ungefär tre veckor om att det borde göras så att man är redo "i fall att". Men nu har vi snart gått 35 veckor och även om det vanligaste är att man med första barnet går över tiden så vill vi känna oss redo och åtminstone ha det mesta packat. Eller snarare så började Gustav få mer panik än mig och beordrade mig att börja packa väskan. Haha! Vi ska ju till Stockholm i helgen och det känns som att man för att vara på den säkra sidan ska ha med sig åtminstone en liten BB-väska. Jag har skrivit ihop en egen lista med tips från massor av sidor på internet:



(Det blev något fler ombyte till bebis än jag skrivit, vi har bara kläder i storlek 56. Vi tänkte att om bebis är ännu mindre så kan vi få hjälp att skaffa mindre kläder sen, men vi packade också ner ett ombyte i storlek 62, bara för säkerhetsskull)

Så här såg det ut när jag var igång, man tar säkert i och packar för mycket, men det känns bättre att ha för mycket än för lite. Man vet ju aldrig om man måste stanna kvar ett tag efteråt heller. Just det! Jag tog med en snuttis också. =)



Klart! En bebisväska och en mamma-pappa väska. =)



Jag har även kokat "nappsoppa" så de två nappar vi hittills införskaffat är redo att användas om det skulle behövas. =)



/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!