lördag 23 april 2011

Ansiktsbehandling

Igår gjorde jag en superskön ansiktsbehandling på mig själv med produkter från Rosenserien. Först tvätt av hela ansiktet med deras tvättgele, sedan skrubbade jag hela ansiktet med deras peeling som är helt fantastisk! Det är supersmå skrubbkorn så man kommer verkligen åt överallt, när jag använt andra peelingar med större korn brukar det vara svårt att lyckas få med sig korna och skrubba med ordentligt överallt. Det problemet har man verkligen inte med denna peeling! :) Efter det var det dags för lermasken som jag låter sitta i ca. 15 minuter. Den torkar lite efter ett tag eftersom det är just en lermask, men jag upplever inte att man känner sig stel i ansiktet fast masken torkat. Andra lermasker jag provat liksom krackelerar när den torkat, men inte denna, den fortfarande mjuk och följsam. Masken innehåller en röd lera vilket gör att masken är röd.



När det är klart sköljer jag av masken och tar rosenvatten på en bomullspad som jag sveper över ansiktet. Då får man bort resterna av lermasken, sedan brukar jag ge ansiktet en extra liten dusch rosenvatten då jag sprutar det rakt i ansiktet istället för på en pad. Sist men inte minst är det dags för återfuktnig, ansiktet smörjer jag in med en ansiktskräm som är anpassad för min hudtyp och sedan duttar jag lite ögonkräm längs "globbenet" och nere mot kindbenet. Krämen kryper sedan närmare ögat och den är verkligen jätteskön!



De här fina står i mitt toaskåp!


Behöver jag säga att Rosenserien har de bästa ansiktsvårdsprodukter jag någonsin provat? :) än bättre är att de är ekologiska, inga animaliska rester, ej testade på djur och har nu också blivit Svanenmärkta. Det är en svenskt märke med hög kvalité, mer information om Rosenserien kan du läsa på mammas hemsida. Klicka HÄR för att komma dit. Produkterna säljer hon i salongen! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!