onsdag 13 april 2011

Uppdrag garderob - klart!

Nu har jag äntligen blivit klar med att rensa och packa in i nya garderoberna. Jag hade en sopsäck som låg i barngarderoben, kläder som hängde både i garderoben i hallen och i barngarderoben. Resterande kläder hade jag tryckt in i ett av linneskåpen. När jag höll på att plocka insåg jag att det fattades en massa olika saker och vips hittade jag två till fulla sopsäckar inklämda inne i barnrummet. Det blev alltså massor att rensa och massor som skulle få plats. Har mycket mindre plats än jag hade när vi bodde i lägenheten. Jag skulle säkert kunna rensa bort ännu mer saker, men jag blir så snål och tänker att det är helt och fräscht och "jag har ju på mig det ibland i alla fall". Dumt! Jag har i alla fall planerat att efter förlossningen när man börjar märka hur kroppen ser ut och vilken storlek man börjar kunna ha, då ska jag ha en rensning av garderoben igen. Just nu kan jag väl ha en sisådär 15% av kläderna i garderoben. Haha!

Nu har jag i alla fall kläderna i mina två garderober som står i sovrummet, samt alla klänningar och lite smågrejer i garderoben uppe i hallen. Mycket bättre ordning och alla kläder är uppackade, så skönt! Nu ser det heller inte ut som en bombnedslag längre i sovrummet. ;)

Passade även på att sortera det som var intryckt i det ena linneskåpet och fördelade det på de två vi har, så nu är det mycket bättre ordning och översikt även bland de sakerna. =)

Mycket nöjd, med mycket ont i ryggen!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!