tisdag 5 april 2011

Gravidstatus

Igår fick förlovningsringen åka av för mina fingrar har börjat svälla upp så väldigt att jag inte kan rubba den. Det känns så tomt på fingret och jag brukar känna efter ringen men den finns inte där, efter förlossningen får den flytta tillbaka till min hand igen :) Mina smalben och fötter har även de börjat samla på sig lite vätska nu, de är lite svullna men framförallt så är jag väldigt öm i smalbenen och ovansidan av fötterna. Även fingrarna känns lite ömma ibland. Det känns att man fort blivit tyngre nu på slutet, för jag får ont under fötterna på en gång när jag är uppe och står. Redan efter en kvart känns det som när man innan graviditeten hade varit ute på en flera timmar lång shoppingtur. Nu får jag heller inte bara ont i höfterna när jag ligger på sidan, utan även i axlarna. Ja, som ni märker så har det verkligen blivit tungt framåt slutet..

Idag blev baksidan på mitt bäcken (eller vad man nu ska kalla det) helt "hajkontajkon". När jag var hos mamma idag skulle hon vaxa och färga mina ögonbryn så jag skulle lägga mig på hennes behandlingsbänk. Direkt jag lade mig kände jag att det kändes precis som att baksidan av bäckenet behövde knäckas till, som att det var på väg att knäcka vid minsta rörelse. Detta var precis vad som hände, när jag skulle resa mig upp knakade det och brakade. Sedan dess har jag gått med känslan av att det liksom behöver "knakas på plats" bak i bäckenet och nedre delen av ryggen. Det är en obehaglig känsla och jag märker att jag spänner mig lite av rädsla för att jag ska göra en för hastig rörelse som får det att knaka. Ryggen har med andra ord gjort en del ont idag..

För att tala om lite roligare saker så var jag till mamma idag och vi färgade håret på varandra. Så härligt, jag känner mig lite som en ny fräschare människa nu! :P Mamma känner även en tjej som hade packat ihop en del bebisgrejer som jag fick kika igenom och jag fick med mig en del supersöta kläder och en hoppgunga hem idag. Bild på några av de underbara kläderna kommer nog imorgon! :) På kvällen har jag och Gustav pillat med det sista i tvättstugan så nu är den klar! Bara några skåpluckor som fattas så är det helt färdigt sen! :D det är så fint där inne nu att man bara kan stå och titta in hur länge som helst. ;) så idag lades skötbädden på plats och bilder kommer nog imorgon! Annars har jag tvättat massor av bebiskläder idag och det är så mysigt att pilla med de små plaggen, tänk att det snart kommer någon som kan ha dem på sig också! :D

Nej, nu har jag svamlat på ordentligt.. Dags att sova! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!