fredag 8 april 2011

Cravings

Oj vilken slapp fredag jag haft, när jag tänker efter har jag faktiskt legat på soffan mest hela dagen. Vilket är rätt skönt, men framåt kvällen känns det alltid så konstigt om jag inte gjort något speciellt. Mamma och pappa kom förbi på en snabb fika idag, vi mumsade på resterna från Gustavs födelsedagstårta och babblade lite. =) Sedan har jag bara pillat lite med naglarna, myst i soffan med Gustav framför en film och så var vi iväg och handlade. Jag är nu tillbaka i soffan och har nyss mumsat på en fuktsallad av ananas och honungsmelon. Jag har märkt att mina senaste cravings har varit färsk ananas. Tydligen kan ananas hjälpa till att starta förlossningen, har hört några som ätit mycket ananas för det. Men när jag läste om det så stod det att man i princip skulle äta 7-8 färska ananas inom loppet av en timme om det ska fungera. Haha! Lycka till, efter en halv är man ju helt sönder i munnen. :P Men ananas är mums och skulle den vara en hjälp på vägen, så inte mig emot! =)



/Maria

2 kommentarer:

  1. Ojoj, färsk annanas.. nu kanske du får en bebis snart. Haha. Man har ju hört/läst om så många som fått riktiga värkar av det.

    Tack så mycket för gratulationen :)

    SvaraRadera
  2. 10 dagar kvar Maria (eller 24, man vet faktiskt aldrig), åååh vad spännande. Till och med så det pirrar i min mage! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!