lördag 9 april 2011

Lördagsbestyr

Idag har det varit full fart! Till att börja med åt jag massor av frukost, och då menar jag massor! :P Jag är alltid jättehungrig på morgonen och måste alltid ha en bra frukost för att resten av dagen ska bli bra. Gör jag för mycket innan jag äter frukost blir jag alldeles konstig och svag och får värk i magen, så det är bara att göra i ordning frukost direkt jag kliver upp. :) Efter frukost var det dags för en dusch, jag tycker ibland att det är jättejobbigt att duscha. Av all ånga och värme får jag väldigt tungt att andas ibland och blir att känna mig helt slut. Idag var en sådan dag, efter duschen gjorde jag mig snabbt i ordning för att sedan ligga på sängen ett tag och "ta igen mig". Jag var alldeles svimfärdig, svettig och svag i armarna och benen. Jag vet inte alls varför jag blir så men efter ett tag var jag pigg igen.

Då bar det av hem till mamma där vi hjälpte till att packa ner hennes salong och sedan har vi kört grejer till den nya lokalen idag. Jag har väl inte kämpat ihjäl mig direkt, har burit lite lätta saker och packat lite osv. Så fort jag tog tag i något sa lillebror till mig att "Du ska ju inte bära", "Jo men det kanske sätter igång förlossningen" svarade jag. "Men ändå!" säger han, "Lite lätta saker kan jag ju ta". Han är så söt och orolig och tar hand om mig, älskade lillebror! :)

När flyttlassen var körda åkte jag och Gustav hem för att börja förbereda middag. Ikväll kommer hela min familj på tacos för att fira Gustavs födelsedag i efterskott. Men vi började med att ut på jakt efter lite ris med videkissar på, vilket inte var alls svårt att hitta med tanke på att det fanns massor på andra sidan vägen. Sedan har jag sopat undan alla löv som blåst in framför ingången till huset, slängt bort ljungen som satt i krukan och gjort i ordning påskris där istället. Mysigt, vårigt och påskigt! :) Så nu ser ingången lite trevligare ut, den lilla korgen med blomman fick jag av Gustavs mamma när hon kom hit på Gustavs födelsedag. Passande att det redan satt en spik på väggen jag kunde sätta den på! :) Jag påskpyntade också lite här inne med någon tupp i fönstret och så, Gustav satte ihop en lagerhylla ute i förrådet så imorgon tänkte jag packa upp lite på den så vi får mer och mer ordning, känns super! :)



Nu har jag tagit en liten vila med en kopp hallonbladste och vilat ryggen som blev väldigt ond efter allt grejande idag. Dags att hjälpa Gustav att förbereda middag! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!