måndag 11 april 2011

Har man inte spännband kan man alltid ta löplinan!

Sitter i bilen på väg hem från IKEA, mamma skulle åka dit och jag bestämde mig för att hänga på medan Gustav ändå skulle jobba eftermiddagspass. Så lite shopping blev det allt, några nya handdukar och badlakan, servetter, krokar, garderobsknoppar osv. Lite smått och gott alltså. :) Mamma däremot hade storshopping på gång då hon handlade till sin nya lokal, det kommer att bli superbra där! :) vi hann även in en sväng på Valbo köpcentrum där jag köpte mer hallonbladste och två par mjukisbyxor till efter förlossningen. Alla mjukisbyxor jag har är lite småtrasiga och jag gissar på att jag kommer bo i mjukisbyxor ett tag efter förlossningen. Känns fräschare att ha fina nya och hela mjukisar att mysa runt med bebis i. :) hittade mig även en poncho som jag var ute och letade efter överallt när vi var i Stockholm utan framgång. På H&M fanns en jättemysig lagom tjock som blir mysig i vår och sommar!

Alltid händer det tok när jag och mamma är ute på äventyr, den här gången var det bänkskivan hon skulle köpa. Den är 2.20 m lång och den skulle man hämta på varuutlämningen vilket betyder att vi skulle trycka in den sist av allt. Först sköt vi in den som den var. Det går inte mamma, jag kommer inte att kunna sitta där, säger jag. "Jo då! Skjut på!" svarar mamma. Jag skjuter in den, för att kunna stänga bakluckan måste vi skjuta in bänkskivan ända fram till rutan vilket betyder att jag hade fått sitta dubbelvikt med min stora mage där under. "okej, vi får prova ställa den på högkant", vilket heller inte gick eftersom lastgallret satt ivägen. "Vi får ta den på taket!" säger mamma och börjar härja runt med bänkskivan. "det går inte mamma" säger jag, "Jodå, här ska du få se!". Summan av detta: Bänkskivan sitter på halva taket eftersom en antenn sitter i vägen, den är fastbunden med hundarnas löplina och jag får dra in spännet genom dörren för att det inte ska slå mot lacken. Haha! Men det funkar, de har glasruta i taket på bilen så vi ser skivan och den sitter där den sitter. "Jag sa ju att det skulle gå, jag har bundit många gånger" säger söta mamma och asgarvar! ;)

Mysigt har vi haft och min höggravida kropp klarade shoppingen bättre än jag trott! :)

/Maria - iphone

3 kommentarer:

  1. HAHAHA !!! xD Lät som en bra dag iaf :)

    SvaraRadera
  2. Haha :D
    Jag saknar dig tjejen!
    I♥u!

    SvaraRadera
  3. Ja du gumman min, va säger man... händer alltid nått på våra små utflykter ;-) Men tur att vi kan skratta åt eländet ;-)
    Kul har vi i alla fall!!!
    Tack snälla du för att du följde mig till Ikea!
    Kramisar mamma

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!