fredag 29 april 2011

Smärta

Det blev inget planterande gjort idag, vi sparar det till i morgon förmiddag. Istället började vi planera lite för morgondagen då min familj kommer hit och grillar, så iväg till affären. Det blev först en sväng inne på plantagen och sedan Ica maxi. Men fy vad ont jag har av foglossningen, det skär och ilar över hela blygdbenet och ner på insidan av låren, det är nästan så smärtan fortsätter ända ner till knäna. Så vid varenda rörelse jag gör får jag fruktansvärt ont, så att gå runt inne på affären var riktigt tufft, jag nästan vagg-haltar fram på grund av smärtan. Samtidigt som jag har den här smärtan så håller bebis på att trycka där inne i benet och vissa stunder gör det så ont att jag nästan "flyger upp". Jag har även haft väldigt mycket värk i ryggen idag och mensvärk framme i magen (vilket kanske beror på att barnmorskan var där och bråkade idag), jag får även lite sammandragningar. Det jag ville komma fram till är att jag helt enkelt har väldigt ont på många olika sätt som blir riktigt jobbiga tillsammans. Direkt vi kom hem från affären satte jag mig i soffan och tårarna bara sprutade, jag kunde liksom inte stoppa gråten. Jag var så slut och hade så ont att jag bara grät. Underbara Gustav lagar mat och sa att ikväll ska vi bara mysa och se på film och så ska han massera mig. Vad skulle jag göra utan honom?

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Älskade lilla gumman min! Jobbigt att du ska ha så ont och dessutom gå över tiden så här... Men jag tror att det sätter igång innan din tid på torsd. Hör av er om ni behöver hjälp inför morgondagen, vi kommer på stört vet ni! Vila nu hjärtat, du behöver alla krafter till förlossningen. Pussar & Kramar Mamma Mu

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!