söndag 10 april 2011

S som i slö

Jag har väntat på sol hela dagen. Det skulle ju vara sol idag och jag skulle vara ute, jag skulle kratta och påbörja vårtvättning av fönstren. Men solen kom inte, eller jo, den har kikat fram under några korta stunder. Jag hade dock knappt hunnit få på mig skorna och komma ut innan den gått i moln igen. Så den här dagen blev inte alls som jag föreställt mig. Istället har jag legat i soffan mest hela dagen, jag har diskat, varit ute med sopor men annars har jag inte gjort mycket nyttigt. Det är skönt att kunna vila och samla krafter inför förlossningen, men samtidigt känner jag mig så otroligt onyttig när jag inte gör något att jag vanligtvis blir gråtfärdig på kvällarna. Visst får man ligga på sofflocket när man snart går in i 40:e graviditetsveckan? Jag försöker intala mig det i alla fall, så det hela inte känns så jobbigt. Vissa menar att man ska gå massor av promenader och hålla på med allt möjligt för att starta förlossningen, medan andra säger att det inte spelar någon roll, att bebis kommer när han kommer.

Jag har funderat mycket över när bebis tänker titta ut. Idag är det 9 dagar kvar till Bf, men det skulle även kunna vara förre eller fler dagar såklart. Det kan till och med bli en majbebis, men jag hoppas verkligen lillen kikar ut innan dess för jag vet inte hur jag ska orka gå så länge med allt det onda. Jag inser att jag tänker lite för mycket på det här, börjar jag stressa upp mig kommer jag säkert skjuta upp förlossningen längre. Jag har bestämt mig för att försöka sluta fundera och stressa över detta. Bebis kommer när det är meningen, jag ska försöka vara en harmonisk människa fram tills dess. Försöka fokusera på lite annat som att sätta små delmål för vad jag ska göra om dagarna. Om ett litet tag ska jag dock vara lite nyttig och packa in i garderoberna Gustav hämtat hem idag, samtidigt ska jag passa på att rensa bland mina kläder!

/Maria

2 kommentarer:

  1. Jag tycker som sagt att du verkligen ska, nästan måste ligga på sofflocket och ladda batterierna. Dåligt samvete behöver du absolut inte ha. Lyssna på kroppen som värker :)

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Tack Carin! Jag behöver nog att folk säger att det är ok, tokig som jag är! ;) Kram på dig

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!