måndag 18 april 2011

Barnmorskan

Det gick bra hos barnmorskan, bebis hjärtljud låg på 140, sf-måttet låg på 38-39 alltså + 1 cm och bebis låg kvar fixerad med benen åt höger och ryggen åt vänster. Bebis protesterade mot barnmorskans klämmande genom att trycka ut rumpan så magen blev alldeles sne! Medan barnmorskan klämmer runt på magen utbrister hon "Nu har du mycket bebis i din mage!". Jag tänker att jäsiken, kan hon alltså känna att det är en stor bebis!? Tänkte testa den teorin genom att säga "Ja, det kanske är en stor bebis?" till svar säger barnmorskan att min sf-mått ju ligger på den övre kurvan också. Hon sa alltså inte emot. Det kommer att bli en stor bebis!! :O Läskigt men häftigt, jag kan ju inte vänta två veckor till, hur ska bebisen då komma ut!? ;) haha!

Dessvärre var mitt blodtryck fortfarande höjt, hade ingen äggvita i urinen i alla fall och jag har inga symtom som man kan ha vid högt blodtryck. Jag tycker jag mår ganska bra. Vi fick i alla fall tid på torsdag igen då hon ville kontrollera mitt blodtryck innan helgen. Och skulle jag känna några symtom som mycket huvudvärk, flimmer framför ögonen eller värk i mellangärdet skulle jag höra av mig till förlossningen för att kontrollera vad det kan vara.

Mamma som var med tyckte det var jättemysigt, när vi lyssnade på bebis fina hjärtljud blev hon alldeles tårögd. Förutom det så satt barnmorskan och mamma och pratade om att jag och Gustav kändes så trygga och hade rätt inställning inför förlossningen osv. Haha, så söta! :)

Summasumarum - stor bebis mår bra i magen! :)

1 dag kvar till Bf.

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Tack söta ni för att jag fick vara med och lyssna på dom underbara hjärtljuden... kändes fantastiskt!!! Men jag vill träffa min lille prins snart, hoppas han vill komma ut väldigt snart nu, längtar!!! Kramar Blivande Mormor :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!