söndag 3 april 2011

Regna på!

Regniga söndag, mörka regniga söndag. Tyckte vädret var jättetråkigt ändå till jag kom ner i köket och tittade ut. Nu ser man massor av gräsmattan! Regna på för sjutton!! :D Haha. Gustav ropade att han såg några små knoppar titta fram där ute, det måste jag undersöka närmare sen!

Idag har Gustav roat sig med att slipa och måla, jag däremot gjorde en jättesatsning och gick igenom alla mina "toalettartiklar". Precis allt jag hade instoppat i toalettskåpen och som låg i kassar inne i det blivande barnrummet har det rensats bland. Hårgrejjer, smink, nagellack osv. Vad mycket mer plats jag fick, och mycket mer ordning. Härligt! När jag ändå höll på där inne passade jag på att dammtorka varje skåp in och utvändigt, dammtorka alla produkter och så övrig städning av toaletten. När Gustav är klar inne i tvättstugan kan vi köra av golven och så får vi det riktigt fräscht i tvättstugan och på toaletten. =) När jag äntligen var klar hade jag så himla ont av foglossningen och jätteont i ryggen. Hungrig var jag också och lite gråtfärdig för att jag var så slut. Gustav skickade mig att vila och värmde en matlåda åt mig, han sa även åt mig att jag inte ska hålla på så mycket. Han påtalade flera gången medan jag städade att jag började se slut ut men jag ville göra klart, envis som jag är! Nu har jag vilat i soffan framför TV:n länge och väl och känner mig lite piggare igen. Kanske finns det något mer jag kan pilla med nu? ;)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!