söndag 10 april 2011

Bebislängtan

Nu ligger jag i sängen redo att sova, har legat här ett tag redan och läst en "föräldrar och barn" tidning samt några broschyrer vi fått från barnmorskan. Åh vad jag längtar efter bebis, det är helt ofattbart att det på riktigt är en bebis i min mage. Inte en liten alien som lever rövare, utan en bebis! Inom några dagar till några veckor bor vår bebis här hos oss, hur fantastiskt är inte det!? Jag håller med Gustav om att det känts som att jag varit gravid i en evighet och som att jag för alltid kommer fortsätta vara det. Det känns som att "så här är jag nu, gravid i evigheter" men jag är ju snart klar nu! Åh det är så häftigt! :)

Idag har jag kämpat på med garderoben och sorterat kläder, det tog ett tag och jag blev helt slut i kroppen. Det är inte riktigt klart än, men inte mycket kvar. Behöver fler galgar! :P sedan kan jag lägga in alla handdukar och sådant mycket bättre i den garderob jag "mosat" in mina kläder i tills nu. Det blir bara bättre och bättre här hemma! :) Nu när garderoberna står på plats i sovrummet står också spjälsängen där den ska stå. Nu fattas verkligen bara bebis! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!