tisdag 19 april 2011

Trädgårdsfix

Vad härligt det har varit idag! När Gustav kom hem från skolan började jag kratta på baksidan i solens sken, lagom till Gustav lagat mat hade jag också krattat så pass mycket min rygg och armar orkade så det blev en skön paus och krattan får vila till i morgon.



Efter maten bestämde vi oss för att leta upp några handelsträdgårdar för att kika på äppelträd som vi planerat att sätta på framsidan. Vi åkte till Lövuddens handelsträdgård och de var superbra där, vi fick massor av hjälp och tips när det gäller val av äppelträd och det slutade med att vi åkte hem med ett! :)



Det blev "röd melba" som ger röda äpplen med vitt fruktkött, runt slutet av augusti till september är de mogna. De ska vara svagt syrliga vilket jag älskar och de går bra att både äta som de är samt i paj och liknande. Känns superbra och vi fick hjälp att leta upp ett som kommer få riktigt fin krona. Väl hemma planterade vi det, dock fick Gustav göra det mesta jobbet. ;)



Jag shoppade även några panseer som jag satte i de stora fina krukorna på framsidan.



På Rottneby handelsträdgård köpte vi några små ampeljordgubbsplantor jag satt i en kruka på garageväggen.

Det är så mysigt att fixa och dona i vår alldeles egna trädgård! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!