måndag 25 april 2011

Var tog rumpan vägen!?

Haha, något häftigt hände idag och jag hoppas verkligen att det betyder att vi är ett steg närmare bebis. Som jag skrivit har jag under senaste dagarna känt bebis böka nere vid bäckenet och det har varit ett tryck neråt ibland. Idag har bebis också sjunkit ner rejält.

Jag har som vanligt suttit med handen på magen, på bebis rumpa kan man säga som stått ganska högt under brösten ändå. När jag låg på soffan idag började bebis röra på sig som sjutton och hela magen hoppade runt. Jag tog fram kameran och tänkte filma men då blev det såklart helt stilla, när jag skulle buffa på magen för att försöka få igång bebis igen hittade jag ingen rumpa att buffa på! Det var liksom tomt där rumpan brukar vara så jag började klämma längre ner och där var den. Fötterna kunde jag fortfarande känna högre upp på höger sidan men rumpan har sjunkit ner massor! Nu kan jag lägga armarna under brösten och så börjar bebis rumpa nedanför armarna. Tycker det här var jättehäftigt för det var så stor skillnad på bara någon minut. Har framåt kvällen fått mer värk i ryggen igen, jag bara önskar att det vill sätta fart snart.

Upptäckte idag hur svullna fötter jag har, de ser riktigt läskiga ut. Högerfoten som jag har mer värk i är mycket mer svullen än vänster. Det ser ut som jag skulle gjort världens stukning och tårna är riktigt knubbiga.

Åh nu måste jag sova, är så trött så ögonlocken håller på att falla ner.. Sov sött alla!! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!