måndag 25 april 2011

Längtan

Igår framåt kvällen började det kännas som bebis kanske tryckt sig än längre ner då jag fick ett väldigt tryck långt ner i ryggen som gör ont. Under hela kvällen och natten har det gjort ont i ryggen och när jag reste på mig var det som att jag tryckte ihop kroppen så att bebis sköts ner rakt mot det onda i ryggen. Svårt att förklara, men det har värkt bak i ryggen och under natten har det gjort rätt ont faktiskt. Det höll i sig på morgonen också men nu känns det mycket mindre.

Jag är så otålig nu, det känns som att alla runt omkring får sina bebisar medan vi bara får vänta och vänta. Igår bestämde jag mig för att bebis skulle komma under natten, men det fungerade inte heller.. Jag får nog helt enkelt lov att vänta på att bebis ska vara redo! :P

Vad gäller storlek på mage är det lite roligt hur folk uppfattar vad som är en stor eller liten mage. Ibland får jag höra att "men du är ju inte så stor" medan jag i många andra fall får höra "det kanske är två därinne!?". Min morbror satte handen på min mage igår men ryckte bort den lika fort och sa "men gu vilken stor mage!" haha. Hans fru som är barnmorska klämde lite och kände även hon att rumpan så fint ligger uppåt och att bebis är fixerad. Det var full fart på bebis igår så både mamma, pappa, min morbrors fru och Gustav fick känna bebisen leva runt där inne.

Vi är alla otåliga bebis och redo för din ankomst! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!