måndag 4 april 2011

Barnmorskan

Idag var vi till barnmorskan tidigt på morgonen, efter det somnade jag i soffan och har nyss vaknat och ätit lunch. Jag behövde nog sova några timmar, vaknade supertidigt idag och kunde inte somna om för att det värkte så mycket i höfterna att jag inte kunde ligga bekvämt.

Hos barnmorskan gick det bara bra, bebis ligger kvar fixerad och hon tyckte att han sjunkit ner ordentligt. Hjärtljuden var fina och låg på 140. Mitt sf-mått hade inte ökat så mycket, förra gången låg det på 36-37 och nu på 37-38 så lite har det ökat samtidigt som magen sjunkit vilket gör att måttet kan gå ner lite. Mitt blodtryck var lite högre än vanligt så jag fick göra ett kissprov men jag hade ingen äggvita i urinen. Vi får kontrollera blodtrycket vid nästa möte, om jag inte skulle börja må dåligt på något sätt för då ska jag genast höra av mig.

Nästa tid hos barnmorskan är om två veckor, alltså en dag innan Bf, förhoppningsvis blir det inget nästa möte utan en bebis tidigare istället! ;)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!